søndag 18. mars 2018

Hvordan jeg lager holdere for 12 x12 papirer

Hei:)
Her er hvordan jeg lager holderene til 12 x12 papirer:)

Jeg har brukt:
Papp 2mm fra Norengro (1m x 0,70m store plater)
Dobbeltsidig teip, Biltema
Bazill
Lerrets teip, Biltema

2 stk av denne, sidene

1 av denne, bunn

1 av denne, rygg
1 av denne, front

6 hengsler. 4cm x 30,5 cm.

Scor ved 2 cm

Dobbeltsidig teip på hele henglsen.
Klipper de i 2.

Legger sidene mot ryggen og limer hengslene på.

Da ser det slik ut.

Så gjør jeg det samme med bunnen. Legger den mot ryggen og limer 
den først der. Her må den ene hengslen klippes litt kortere. Dette gjelder 
også i fronten.

Slik blir den da.

Så limer jeg sidene til bunn.

Til slutt limer jeg fronten til bunn og sider på samme måte.
Da ser den sånn ut.

Så har jeg lerretsteip rundt kantene, slik som dette.

Klipper en V i hjørnene.

Da ser det slik ut. Gjør det på begge sider.

Jeg har brukt rosa stoff til å kle den med, men her kan man også
bruke tapet, pakkepapir og kontaktplast. 

Håper dette var greit forklart: 
Lurer dere på noe, så er det bare å spørre:)

Klen fra Gunn Anita










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.